وظایف گروه طراحی نرم افزار:
• شناسایی نیازهای نرم افزاری واحدهای مختلف دانشگاه و برنامه ریزی اجرای آن مطابق طرح های انفورماتیکی مجموعه
• همکاری و مشارکت در تهیه طرح جامع اطلاعاتی مجموعه دانشگاه (شامل معماری اطلاعات، برنامه های کلان توسعه سیستمهای اطلاعاتی و ...)
• پیگیری تهیه و تأمین نرم افزارهای مورد نیاز مجموعه متناسب با طرحهای معماری مصوب
• همکاری و مشارکت در بهنگام سازی، توسعه و تقویت نرم افزارهای اطلاعاتی و عملیاتی
• تهیه و تدوین مستندات و راهنمای مورد نیاز کاربران، راهبران و مدیران سیستم های نرم افزاری در مجموعه دانشگاه
• همکاری و مشارکت در شناسایی و ساماندهی خدمات قابل ارایه الکترونیکی در مجموعه دانشگاه و پیگیری و نظارت بر پیادهسازی آن
• طراحی و ایجاد بانکهای اطلاعاتی تخصصی در حوزههای مختلف دانشگاه.
• بررسی و شناسایی فناوری های نوین حوزه نرم افزار و سیستمهای اطلاعاتی مرتبط با حوزه کاری جهاد و ارائه پیشنهاد جهت استفاده از آنها در مجموعه
• نظارت بر عملکرد پیمانکاران و مشاورین دانشگاه در حوزه پشتیبانی نرم افزار و سیستم های اطلاعاتی
• همکاری و مشارکت در نصب، آموزش و راهبری سیستم های نرم افزاری با هماهنگی واحد های مربوطه و شرکت مجری
• پیگیری و هماهنگی رفع عیوب سیستم های نرم افزاری حسب اطلاعات و گزارشات واصله
• سرکشی و بازدید از واحدها و بخش های تحت پوشش و پیگیری رفع موانع و مشکلات نرم افزاری موجود
• برنامه نویسی سیستم های نرم افزاری حسب نیاز
• پیگیری تحویل موقت و دائمی اصل برنامه و ساختار کد سیستم های نرم افزاری از پیمانکاران مربوطه
• انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
وظایف تحلیلگرنرم افزار
• تحلیل نیازهای کاربران و سپس ارسال آنها به گروه طراحی، جهت ساخت و یا توسعه نرم افزار برای رفع نیاز حوزه های مختلف دانشگاه.
• ارائه نسخه های به روز شده نرم افزاری برای سیستم ها و برنامه های موجود مشتریان
• طراحی اجزای برنامه های کاربردی و پایه ای و برنامه ریزی برای کارکرد صحیح آنها
• ایجاد فلوچارت ها و مدل های کمک کننده به برنامه نویسان در کدنویسی
• ارائه خدمات پشتیبانی نرمافزاری به متقاضیان حسب مورد
• اطمینان از عملکرد صحیح نرم افزار از طریق کنترل و تست آن
• مستند کردن فرایند تولید نرم افزارها به عنوان یک منبع برای نگهداری و بروزرسانی آینده آنها
• همکاری با سایر متخصصان کامپیوتر برای ایجاد نرم افزار مطلوب
• شناسایی و تشریح عناصر، منطق و روابط کسب و کار
• شناسایی نیازمندی های ذینفعان
• شناسایی موارد تاثیر گذار بر سیستم های دیگر و تحلیل آن ها
• آشنایی با فرآیند های کسب و کار ( فروش، خرید، انبارداری، مالی و .....
• آشنایی با استاندارد های مدل سازی نرم افزارترجیحاٌ UML
• آشنایی با مفاهیم و اصول برنامه نویسی
• پشتیبانی از نرم افزارهای تولید شده توسط گروه طراحی نرم افزار واحد آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه.
• ارائه خدمات پشتیبانی سیستم های مکانیزه موجود در مجموعه(نظیر سیستم های مالی، حضور و غیاب، نرم افزارهای پرسنلی و ...)
وظایف واحد پشتیبانی از پرتال:
لزوم به روز و در دسترس بودن اطلاعات و سهولت در انجام بسیاری از امور دانشگاهی، واحد نرم افزار و پرتال دانشگاه را بر این داشته است تا با راه اندازی سامانه ها و وب سایت های اختصاصی در ارائه هر چه بهتر خدمات کوشا باشد.
در این راستا تاکنون بیش از ده ها سامانه تحت وب و وب سایت اختصاصی راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است که با به روز نگه داشتن آن ها و ارائه هر چه بهتر خدمات،قادر به ارائه ی آخرین اطلاعات و اخبار به بازدید کنندگان و جلب رضایت مراجعه کنندگان در جهت انجام سریع امور می باشد. از جمله این وب سایت ها می توان به وب سایت های معاونت ها، دانشکده ها، بیمارستان ها، شبکه های بهداشت و درمان، مراکز تحقیقات و... اشاره نمود.
شرح وظایف:
• پشتیبانی Sub portal های دانشگاه
• هماهنگی و راهنمایی رابطین Subportal واحد های مختلف دانشگاه
• کنترل Sub portal های مراکز جهت بروزرسانی مطالب و رفع مشکلات موجود
• طراحی بنر ها،تصاویر و فایل های مورد نیاز در صورت اعلام
• تهیه نسخه پشتیبان از Portal دانشگاه به منظور حفاظت و نگهداری از اطلاعات در مقاطع زمانی مورد نیاز
• بررسی و شناسایی نیاز های جدید اطلاع رسانی از طریق بازخوردهای دریافتی از واحدهای دانشگاه و پیاده سازی آنها
• طراحی و تدوین چارچوب کلی و محتوایی پایگاه های اطلاع رسانی واحد های دانشگاه جندی شاپور.
• طراحی و ایجاد وبسایتهای تخصصی و پایگاههای اطلاعرسانی در مجموعه دانشگاه به صورت استاندارد، هماهنگ و یکپارچه
• تهیه و ابلاغ استانداردهای لازم در خصوص نحوه بروز رسانی و نگهداری پایگاه اطلاع رسانی واحد های دانشگاه جندی شاپور اهواز.
• نظارت و کنترل بر نحوه پیاده سازی پایگاه های اطلاع رسانی واحد های دانشگاه بمنظور حفظ چارچوب کلی ابلاغ شده در این خصوص
• پیگیری و نظارت بر عملکرد مشاورین و پیمانکاران دانشگاه جندی شاپور اهواز در حوزه طراحی و پشتیبانی وب سایت و پرتال
• پیگیری اخذ اطلاعات و تامین محتوای مورد نیاز جهت درج در پایگاه های اطلاعاتی با هماهنگی واحدها و مسئولین مربوطه
• بررسی و ارائه گزارشات مدیریتی در خصوص اطلاعات پایگاههای اطلاع رسانی در سطح مجموعه دانشگاه جندی شاپور
• هماهنگی و تبادل نظر با کارشناس امنیت شبکه جهت ایجاد راهکارهای مناسب برای برقراری امنیت پایگاههای اطلاع رسانی در سطح مجموعه دانشگاه جندی شاپور.
• انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
• بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
• آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
• نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )
• نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها
وظایف در حوزه پکس
• نگهداری سرور و دیتا بیس و تهیه نسخه های پشتیبان ( Backup data ) از سرور نرم افزار PACS بصورت دوره ای و آرشیو آن (بطوریکه یک نسخه از آرشیو تهیه شده به صورت دوره های هفتگی تحویل مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه گردد.)
• کنترل و نظارت بر صحت عملکرد سخت افزاری،نرم افزاری و امنیتی سرور بطوریکه پایداری و دسترسی پذیری سرور در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روزی فعال باشد.
• نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسئول آموزش نرم افزار
• همکاری در برگزاری جلسات آموزشی پرسنل بیمارستان
• پیگیری و رفع مشکلات کاربران در طول شبانه روز در قالب آنکال
• همکاری در راه اندازی اتصال تجهیزات پزشکی به سیستم HIS
• کنترل ونظارت برعملکرد پرسنل بیمارستان در سیستم استفاده از PACSباتوجه به سطوح دسترسی تعیین شده مدیریت بیمارستان
• تعریف و اصلاح تعاریف پایه سیستم شامل تعریف کاربران ، تعریف بیمه ها به همراه جزئیات بیمه ای، تعاریف اقدامات و... با هماهنگی مدیریت و مسئولین بخشهای بیمارستان
• نظارت بر حسن اجرای انجام کار شرکت طرف قرارداد و تمدید به موقع قراردادهای پشتیبانی آن
• ارائه راهکارهای مناسب و انتقال درست آن به شرکت طرف قرارداد هنگام بروز مشکلات نرم افزاری بر اساس دستورالعملهای ابلاغی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات ( ثبت در CRM ، مکاتبه با شرکت طرف قرارداد و رونوشت آن به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات)
• برقراری ارتباط امن شرکت طرف قرارداد با سرور HIS و PACS در صورت استفاده از بستر راه دور و اینترنتی ثبت آن و ارائه گزارشهای لازم در صورت نیاز با هماهنگی قبلی.
وظایف واحد پشتیبانی از سامانه نوبت دهی:
• رفع خطاهای سیستمی،زیرساختی،فنی(قطعی سامانه) در صورت مواجه کاربران
• آموزش پرسنل مراکز درمانی که توانایی لازم را در استفاده از کیوسک نوبت دهی ندارند .
• آماده سازی چارت تلفنی برای مراکز درمانی
• آماده کردن فایل های متنی، هماهنگی با مراکز و ضبط صدا در استودیو
پشتیبانی از سامانه پیامکی
وظایف پیگیری مشکلات طرح نسخه نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت:
• همکاری و نظارت بر تشکیل صحیح پرونده الکترونیک سلامت (سپاس )دانشگاه (اعم از ثبت کدملی،ثبت صحیح داده ها و ارسال موفق آن به نمونه سپاس و...)
• دانشگاه موظف است نمایندهای را به عنوان رابط اجرایی توسعه سپاس، به منظور پیگیری مصوبات مربوط به توسعه سپاس، به دفتر آمار و فناوری اطلاعات معرفی نماید.
• پشتیان گیری دانشگاه موظف است نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده نمونه سپاس دانشگاه و همچنین تهیه نسخه پشتیبان از شاخه LogData موجود بر روی سرور کاربردی نمونه سپاس دانشگاه به صورت دوره های منظم، اقدام نماید
• درصورت اثبات عدم توانمندی دانشگاه در نگهداشت سرورهای سپاس و ایجاد اختلال در نمونه سپاس، نمونه مربوطه از سطح دانشگاه جمع آوری خواهد شد و میزبانی نمونه سپاس در ستاد وزارت بهداشت و یا یکی دیگر از دانشگاههای علوم پزشکی انجام خواهد شد.
• دانشگاه موظف به پیگیری لازم جهت اتصال همه مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت تابعه با اولویت بیمارستانها به نمونه سپاس دانشگاه میباشد و باید نظارت کامل بر ارسال منظم پرونده های بستری و سرپایی حداکثر پس از 48 ساعت از ترخیص و تکمیل پرونده بیماران معمول گردد. دستورالعمل اجرایی پشتیبانی نمونه های سپاس در دانشگاههای علوم پزشکی کشور
• دانشگاه موظف است در صورت ویرایش پرونده های ارسالی قبلی در سامانه های اطلاعاتی مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت تابعه، بر ارسال مجدد پرونده های بیماران به سپاس، نظارت نماید.
• نماینده دانشگاه موظف است، درصورت وجود سوالات اجرایی و فنی مرتبط با اتصال مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت به سپاس، موارد را از طریق سامانه درخواست و رهگیری Jira ثبت و تا زمان حل مسئله موضوع را پیگیری نماید.
• دانشگاه موظف است داشبورد اطلاعاتی بر بستر داده های تجمیع شده در دانشگاه را راه اندازی و نام کاربری و آدرس مورد نیاز جهت دسترسی به داشبورد دانشگاه را به دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت اعلام نماید.
• دانشگاه موظف است راهکارهایی را برای جمع آوری اطلاعات بیمارمحور از طریق نمونه سپاس خود تدوین نموده و به منظور جلوگیری از موازی کاریهای احتمالی و صرف هزینه های اضافی، از تولید محصولات نرم افزاری که خروجی آن از اطلاعات موجود در سپاس احصاء میگردد جلوگیری به عمل آورد.
• دانشگاه موظف است، در صورت درخواست دفتر آمار و فناوری اطلاعات در مواقع نیاز به بازرسی و بازدید از سرورهای نمونه سپاس دانشگاه، دسترسی از راه دور به سرورهای سپاس را برای محدوده IP وزارت بهداشت فراهم نماید
• دانشگاه موظف است، به منظور حفظ امنیت اطلاعات در سرور بانک اطلاعاتی نمونه سپاس دانشگاه، سرور پایگاه داده را از سرور کاربردی نمونه سپاس مجزا نماید
• دانشگاه موظف است، فایروال و آنتی ویروس مناسب بر روی سرورهای نمونه سپاس نصب نماید.
• دانشگاه موظف است، از نصب هرگونه نرم افزار جانبی برروی سرورهای سپاس به جز مواردی که از طریق این دفتر اعلام شده است جدا خودداری گردد.
• دانشگاه موظف است، به منظور حفظ امنیت اطلاعات و جلوگیری از نفوذ به بانک اطلاعاتی سپاس دانشگاه، از اتصال سرور بانک اطلاعانی سپاس به اینترنت جدا خودداری نماید.
• دانشگاه موظف است، ارتباط بین سرور کاربردی نمونه سپاس دانشگاه با سرورهای وزارت بهداشت و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت تابعه را بر بسترشمس(شبکه ملی سلامت) فراهم نماید.
• شرکت در جلسات کارگروه تخصصی نسخه نویسی الکترونیک در بستر دیتاس
وظایف واحد نرم افزار جهت بررسی مجوزهای خرید و پشتیبانی نرم افزار ها در سامانه itl
• انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه
• تهیه و به روز نگاه داشتن شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات نرم افزارهای موجود در واحدها (در حال حاضر شناسنامه ها در سامانه ثبت مجوز های دانشگاه به آدرس itl.ajums.ac.ir ثبت و نگهداری میشود.)
• ارسال گزارش فعالیت های انجام شده در خصوص نرم افزار در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت ،بصورت هر شش ماه یکبار به مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات
• حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت
• اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...
• بازدید مستمر از وب سایت مدیریت فن آوری اطلاعات و واحدهای زیر مجموعه
• تهیه گزارشات لازم پیشبرد برنامه عملیاتی حوزه نرم افزار
• تهیه گزارش های لازم جهت اعتبارسنجی موسسه ای واحد آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه و بررسی مستندات واحدهای زیر مجموعه در سطح استان بر اساس سنجه های ارسالی از سوی وزارت.
• انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
• شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
• پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
• ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
• پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: